Okul Gezileri Nasıl Düzenlenmeli

OKUL GEZİLERİ NASIL DÜZENLENMELİDİR ?

Fatma Gedik

Üsküdar Derya Öncü Ortaokulu Türkçe-Sosyal Zümre Başkanı

EĞİTİM-ÖĞRETİM-TOPLUM HİZMETİ AÇISINDAN
UYGULANMIŞ BİR GEZİ ÖRNEĞİ

13-14 Aralık 2017 tarihinde sosyal bilgiler öğretmenleri rehberliğinde Arkeoloji müzesi gezisi düzenlendi. Bu gezi planlanırken eğitim, öğretim, toplum hizmeti açısından verimli geçmesine ve hedef kazanımları öğrencilerin içselleştirmesinin sağlanmasına yönelik bir planlama yapıldı. Bu planlama yapılırken okulda uygulanacak bütün gezilere de örnek teşkil etmesi hedeflendi.

Gezi öncelikle öğrencilerle birlikte planlandı. Öğretim açısından hedef kazanımlar belirlendi. Bu kazanımların müfredattaki önemi üzerinde duruldu. Öğrencilerin müfredattaki kazanımlardan yola çıkarak, müzede nelere dikkat etmesi gerektiği ortaya çıkarıldı. Yapılan bu çalışmalardan sonra öğrencilere müze ve gezi hakkında geniş bir sunum yapıldı. Gezi boyunca nerede ne görmeleri gerektiğine yönelik öğrencilere “Gördün mü?” listesi verildi. Müze içerisinde kazanımlarla doğrudan bağlantılı eserler hakkında bulmaca/bilmece hazırlandı. Bunun hazırlanmasındaki amaç öğrencilerin müzede rehber olmadan dolaşmaların sağlamak ve her eseri bulmacanın bir parçası olarak kabul edip incelemelerini sağlamaktı.

Yapılan hazırlık çalışmalarından sonra gezi aşamasına geçildiğinde öğrencilerin bilinçli davranış sergiledikleri gözlemlenmiştir. Öğretmene ya da bir büyüğe ihtiyaç duymadan ellerindeki yönergelere uygun şekilde her objeye dikkat ettikleri, birbirlerine katkı sağladıkları izlenmiştir. Müze içindeki ziyaretçiler ve görevliler de öğrencilerimizin azimli çalışmaları hakkında bilgi almışlardır. Öğrenciler yönergelerin bütün maddelerini yerine getirmeden müzeden ayrılmak istememişlerdir.

Gezinin diğer ayağını toplum hizmeti çalışmalarına zaman ayrılması oluşturmuştur. 6. Sınıfların bu yılki toplum hizmeti ana başlığı “Yetim Kardeşim Projesi”dir. Bu projeye katkı sağlamak amacıyla İHH genel merkezi ziyaret edilmiştir. Dünyanın farklı bölgelerindeki yetimlere yapılan hizmetler konusunda öğrencilere bilgi verildi. Bunun ardından öğrenciler kendi küçük gruplarını oluşturarak, çalışmaya nasıl katkı sunabileceklerini tartışarak, yöntem belirlediler. Bu ortam manevi bir atmosferin oluşmasına katkı sağlamıştır.

Gezinin son bölümünü dış mekânda öğrencileri serbest bırakma oluşturmaktaydı. Küçük Çamlıca macera parkına götürülen öğrenciler burada gruplar oluşturarak oyunlar oynadılar. Kalan zamanlarını birlikte planlayarak aktivite yaptılar. Öğretmenler bu bölümde sadece gözlemci olarak yer aldılar.

Sonuç olarak, okul gezileri öğrencilerin farklı yönlerine hitap edecek şekilde düzenlenmelidir. Sadece eğitim- öğretim faaliyetine ya da sadece manevi atmosfere ya da eğlenceye dönük hazırlanan geziler bir müddet sonra amacından sapmaktadır. Bu durum gezide hedeflenen çıktıya ulaşmayı da engellemektedir.

Fatma Gedik
Üsküdar Derya Öncü Ortaokulu Türkçe-Sosyal Zümre Başkanı

okul-gezileri-nasil-duzenlenmeli-3
okul-gezileri-nasil-duzenlenmeli
okul-gezileri-nasil-duzenlenmeli-2

blog

ÖNCÜLERDEN YAZILAR

Birinci Sınıfa Başlama Yaşı 2020

 10 Şubat 2020 Pazartesi

Okula başlama yaşı ile ilgili yapılan yeni düzenlemeler neticesinde anne babaların zihinlerinde çocuklarıyla...

Devamı

Teknolojinin Hayatımızdaki Önemi

 28 Mayıs 2019 Salı

Merhaba! Ben Damla. Beşinci sınıf öğrencisiyim. Geçen gün sosyal bilgiler dersinde öğretmenimiz bize...

Devamı

Teknolojinin Çocuklar Üzerindeki Etkileri

 14 Şubat 2018 Çarşamba

Teknoloji çok kısa bir sürede hayatımızın vazgeçilmezi oldu. Tabletler, bilgisayarlar, akıllı telefonlar yaşamımızda çok büyük bir rol alır...

Devamı

Lgs ye Girecek Öğrencilere Tavsiyeler

 30 Mayıs 2021 Pazar

Sevgili Çocuklar; Yaklaşık olarak bir yıldır yoğun bir tempo içerisinde hazırlanmakta olduğunuz lgs sınavına bir hafta gibi bir zaman kaldı...

Devamı

Sonbahara Merhaba. Bugün 23 Eylül Ekinoksu

 23 Eylül 2018 Pazar

Bugün 23 Eylül Sonbahar Ekinoksu. Gündüz ile gecenin eşit olması durumudur ve Kuzey Yarımküre için sonbaharın ilk günü olarak kabul edilir.

Devamı

Çocuğum Ödev Yapmak İstemiyor

 15 Şubat 2020 Cumartesi

Ödevler okul döneminde ebeveynleri en zorlayan konuların başında gelir. Anne babalar bu konuda çaresiz kalıp,...

Devamı

Çocuklarda İnatlaşma

 8 Şubat 2018 Perşembe

İnatçı, hareketli ve meraklıdır, sürekli etrafı karıştırır. Bu dönemde çocuk tüm dünyanın merkezinde olduğunu ve dolayısıyla...

Devamı

Deprem Çocuğa Nasıl Anlatılmalı?

 7 Şubat 2020 Cuma

Son zamanlarda ülkemizde meydana gelen depremler, anne babalarda ''Çocuğuma depremi nasıl anlatmalıyım?''

Devamı

Okul Olgunluğu Nedir ?

 13 Şubat 2018 Salı

Okul olgunluğu; çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal anlamda ilkokulun gerekliliklerini karşılamaya hazır olmasıdır...

Devamı

Afetlere Hazırlıkta Önlem Almanın ve Eğitimin Önemi.

 11 Kasım 2020 Çarşamba

Afetlere Hazırlıkta Önlem Almanın ve Eğitimin Önemi...

Devamı