HAKKIMIZDA

3-725
HER DEM YENİ, YERLİ, DEĞERLİ…

“Geçmişten Bugüne ve Yarına”

Anaokulu - İlkokul – Ortaokul - Anadolu Lisesi

ÖNCÜ İKLİMİ

Millî ve mânevî değerlerin bilincinde,  köklerine sadık bir nesil yetiştirme sevdası ile yola çıktık. Bu yolculukta Derya Öncü Eğitim Kurumları olarak çeyrek yüzyılı geride bıraktık. 

“Özgür insan için özgün eğitim” ilkesi ekseninde, geleneği ve kültürü olan bir okul olmaya çalışıyoruz. Şurası muhakkak ki mezun ettiğimiz öğrencilerin temsil kabiliyetleri ve yer aldıkları meslek dallarındaki başarıları bu çabanın en güzel göstergeleridir. İnanıyoruz ki onlar, bu hasletleri ve edindikleri birikimleri daha da ileriye götürmeye devam edeceklerdir.

Bu noktada diyebiliriz ki, küreselleşen dünyamızda, en önemli ihtiyaçlardan biri kuşkusuz ki yetişmiş, onurlu, “Hak bilir” insan gücüdür. Biz bu gücü yetiştirme sorumluluğunu taşıyan bir “öncü okul” olarak, bugün dünden daha da umutluyuz.

 

EĞİTİME DEĞER KATIYORUZ… 

7Öğrencilerimizin kişilik gelişimlerine katkıda bulunmak amacıyla “Ahlaki Gelişim Programı” başlığı altında değerler eğitimi çalışmalarını “Anaokulumuzdan 12. Sınıfa” kadar tüm sınıflarımızda uygulamaktayız.

Anaokulumuz ve ilkokulumuzda; değerler eğitimi çalışmaları kapsamında çocuklarımıza; saygı, sevgi, cesaret, dürüstlük, sorumluluk, paylaşım, adalet, merhamet, liderlik, özgüven gibi temel insani değerler onların seviyesine uygun bir şekilde oyunlar ve etkinlikler eşliğinde kazandırılmaktadır.

Anaokulu ve ilkokul döneminde kazandıkları temel değerleri hayata geçirmeleri için zeminler oluşturma esasına dayalı olarak;

  • 5. Sınıflarımızda “Nesiller Kucaklaşıyor”,
  • 6. Sınıflarımızda “Yetim Kardeşim”,
  • 7. Sınıflarımızda “Canda Özür Olmaz” ve
  • 8. Sınıflarımızda ise “Dünya Sorunlarına Çok Boyutlu Bakış” projelerini öğrencilerimizle birlikte yürütmekteyiz.

Lisemizde değerler eğitimi çalışmaları, öğrencilerimizin ilk ve ortaokulda kazandığı değerleri geliştirmeye dayanır. Bu amaçla uygulanan şu “Sosyal Sorumluluk Projeleri” öğrencilere “değerli” olmanın manasını ve güzelliğini keşfetme fırsatı verir:

“Yedi Renk Hareketi” (Türkan Sabancı Görme Engelliler Okulu ile birlikte),“İyilikte Öncü Hareketi” (Sınıf kermesleri, yardım kampanyaları), “Her Sınıfın Bir Yetim Kardeşi Var”, “Yaşlılar Baş Tacımız”, “Tıpkı Sizin Gibiyiz” (Down Sendromlu öğrencilerle birlikte), “Biz de Öğretiyoruz” (Akran dayanışması).

Sıralanan projeler liselerimizde farklı sınıf düzeylerinde uygulanmaktadır. Bütün okullarımızda her öğrencimiz mutlaka bir sosyal sorumluluk projesinde görev alır. Ayrıca kültürel ve ahlaki bilinç kazanmaya yönelik seminerler de düzenlenmektedir:

“Ahlaki Bilinç Seminerleri” (İyi, güzel ve doğruyu bir potada eritmenin yolunu araştıran konular ve konuklar öğrencilerimize bilinç katmaktalar.)

“Öncü Düşünce Okulu” (Medeniyet Üniversitesi ile işbirliği yaparak gerçekleştirdiğimiz projemizde 15 günde bir yaptığımız derslerle düşünce dünyasının sorunlarına akademik bir perspektiften bakmaya öğrencilerimize yeni ufuklar kazandırmaya çalışmaktayız.)    

 

YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ

Öğrencilerimizin “akademik başarıları” kadar “yaşam becerileri”ni de artırmayı hedefleyen okullarımız onlara yeteneklerini geliştirebilecekleri farklı alanlar ve imkânlar sunmaktadır.

Ana okulumuzdan liseye kadar tüm sınıflarımızda; öğrencilerimiz gelişim dönemi özellikleri dikkate alınarak bir plan ve program dâhilinde yaşam becerileri eğitimi almaktadırlar. Her öğrencimizin farklı ve özel olduğunun farkındayız. Bu amaçla öğrencilerimizin yeteneklerini keşfetmeye çalışıyoruz. İlkokullarımızda 19, ortaokullarımızda 23, liselerimizde 24 toplamda 66 kulüp çalışmasıyla öğrencilerimizin kendilerini gerçekleştirebilmelerine rehberlik ediyoruz.

“Müzik Eğitimi”yle her öğrencimiz kendi sesini tanıma ve yeteneklerini ortaya koyma fırsatı bulur. Temel piyano eğitiminden geçen öğrencilerimiz piyano, keman, gitar, ud, bağlama, ney, kanun ve bateri dâhil çeşitli enstrümanları kullanırlar.

5“Görsel Sanatlar Eğitimi”yle düşüncelerin, hayallerin, isteklerin renk ve çizgileriyle buluşan  öğrencilerimiz birer ressam titizliğiyle ürettikleri “ebru, yağlı boya, kara kalem, grafik tasarım, mozaik, tekstil tasarımı, vitray ve üç boyutlu tasarım çalışmaları…”gibi eserlerini çeşitli sergilerde beğenilere sunmaktadırlar.

“Beden Eğitimi”yle öğrencilerimiz “step, modern halk dansları, tekvando  ve jimnastik” gösteri gruplarında yeteneklerini sergilemekte; “badminton, atletizm, masa tenisi, basketbol, futbol, voleybol ve jimnastik” takımlarında da yer alıp ulusal ve uluslararası müsabakalara en iyi şekilde hazırlanmaktadırlar.

Ayrıca okulumuzda öğrencilerimize yönelik;

  • “OKU-YORUM”,
  • “EĞLENCELİ BİLİM”,
  • “AKIL OYUNLARI”,
  • “ROBOTİK VE KODLAMA EĞİTİMİ” gibi projeler yürütülmektedir.         

6Liselerimizde ise; “Tiyatro, Tezhip, Fotoğrafçılık , Yazı Atölyesi, (Karalama Dergisi-Mor Mürekkep Dergisi-Yonca Dergisi ) Robotik –Kodlama Eğitimi ,Enstrüman Eğitimi, Origami Atölyesi, Spor (Futbol-Basketbol-Voleybol-Masa Tenisi-Badminton -Uzakdoğu Sporları )” gibi bir çok alanda yaşam becerileri eğitimi verilmektedir. 

 

OKULUMUZDA BAYRAKLAR

Okulumuz; “Eco School, Beyaz Bayrak, Mavi Bayrak, Beslenme Dostu Okul” gibi projelerde almaya hak kazandığı bayraklarla ayrıcalığını belgeli hale getirmiştir.

 

ÖNCÜ HAYATTA HAYATA ÖNCÜ

“Tohum atıldı toprak utandırmadı.” Mezunlarımız, öncülerimiz hayatın içinde. Derya Öncü Okulları”nın en büyük övünç kaynağı mezunlarıdır. Onlar Öncü kimliğini temsil etmek üzere “mezun” olmuşlardır. 2004 yılında üniversiteye ilk öğrencilerini gönderen kurumumuz mezunları ülkemizin seçkin üniversitelerindeki öğrenimlerini tamamlayarak hayata atılmış bulunmaktalar.