ÖĞRENCİ MERKEZLİ ANMA KUTLAMA ETKİNLİKLERİ YAPILABİLİR Mİ?
ÖRNEK BİR ÇALIŞMA:
DERYA ÖNCÜDE ÇANAKKALE ZAFERİNİ KUTLAMA HAFTASI
Esra Başak
Üsküdar Derya Öncü Ortaokulu Türkçe Öğretmeni
Çanakkale Zaferi, milletimizin kahramanlığının ve cesaretinin en güzide örneklerinden biridir. Bu zafer imanın imkâna galip geldiği bir zafer olarak tarihe geçmiştir.
Çanakkale Zaferi öyle bir destandır ki bu topraklar bir coğrafyanın parçası olmaktan çıkmış, bu vatanı savunmak için bir ruh olmuştur. General Tawshend “Avrupa’da hiçbir asker yoktur ki, Türklerle mukayese edilebilsin. Almanların müdafaada gayet iyi oldukları kabul olunabilir. Fakat siperlerde onlar dahi Türklerle kıyas edilemez. Misal olarak Gelibolu’yu zikretmek isterim. Orada bizim gemi ve ateşlerimizle büyük bir zayiata uğrayan kıtalar, Türk olmasalardı yerlerinde kalamaz ve derhal değiştirilirlerdi. Hâlbuki Türkler bütün muharebe müddetince yerlerinde kaldılar.” Aynı şekilde İngiliz diplomat William Churchill ise “Türkler Çanakkale’yi zorlayan çağının en ileri tekniğine sahip güçler karşısında adeta bir kale gibi dikilmiştir.” sözleriyle Çanakkale Zaferi, milletimize dayanışma ruhunu, bir ve beraber olduğunda bütün güçlüklerin üstesinden nasıl gelinebileceğini bütün dünyaya gösteren bir destanın adı olmuştur.
Türk milletinin “Ya istiklal ya ölüm” kararına yüreğinde yer vermiş ve her biri vatanı uğruna canını feda etmeye hazır birer asker haline gelmiş bu milletin, sadece şanlı bir zaferi değil, aynı zamanda geleceğini de kazandığını gözler önüne sermiştir. Bu yıl 18 Mart Şehitlerini Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi’nin 103. yılını kutlayan yeni nesiller olarak bize bırakılan o şanlı tarihi, aziz istiklal ruhunu heyecanla, sadakatle, gururla geleceğe taşıyoruz.
Özel Derya Öncü Ortaokulu öğrencileri ve öğretmenleri olarak bizler de bu şanlı zaferi öğrencilerimizle birlikte coşkuyla dolu dolu kutladık. Ancak kurumlarda bir çıkmaza dönüşen ne öğrencilerin ne öğretmenlerin ne de okul yönetimlerinin pedagojik açıdan doğru bulmadığı öğrencilerin bir salona yerleştirilip günün anlamını içselleştiremediği “gösteri”den öte “gösteriş”e dönüşen bu durumdan öğrencilerimizi kurtarmak istedik. Çanakkale kutlamalarında öğrencilerimizi merkeze aldık. Onların sadece “seyirci” olmasını engellendik. Nasıl ki akademik düzeyde yaşayarak öğrenme etkiliyse, zafer kutlamalarında da bu prensibi merkeze aldık. Her sınıf düzeyine ayrı ayrı, farklı bilişsel ve duyuşsal becerileri kullanmaya yönelik öğrenci katılımlı etkinlikler düzenledik. Aşağıda bu etkinliklerden bazılarını listeledik:
1) Seyit Onbaşı köşesi/Gemi batırmaca
2) Kareoke Çadırı/ Kahramanlık şiiri ve türküleri seslendirme
3) Resfebe çalışmaları
4) Çanakkale temalı tişört boyama
5) Çanakkale temalı ahşap obje hazırlama
6) Gezi /Gözlem
7) Sahne etkinlikleri
Esra Başak
Üsküdar Derya Öncü Ortaokulu Türkçe Öğretmeni