İleri teknoloji yarışında büyük bir buluşa imza atmaya hazırlanıyoruz: Uçan tren. Saatte 586 kilometre hıza ulaşan ve rayların 2 santimetre üzerinden gidebilen manyetik raylı trenin prototipini yapan Süperiletkenlik Araştırma Grubu desteği ile KTÜ Fizik Bölümü Başkanı Prof. Dr. Ekrem Yanmaz desteği ile hazırlanmıştır.
Kristal Büyütme Projesi'ne başladı. Projeye göre, kütlenin havada kalması sağlanacaktı. Bunun için ilk etapta yttriyum, baryum, bakır oksit elementleri birleştirildi. Ardından aşılama-eritme-büyütme (top seed) tekniği kullanarak daha büyük bir erime sıcaklığına sahip Samaryum bu elementlerin üstüne konuldu. Erime sıcaklığı olan bin 100 derecede 13 milimetrelik elementler merkez görevi yapan Samaryum'un etrafında kristalleşerek birleşti.
Deneyin bir sonraki aşamasında erime sıcaklığı saatte 1 derece düşürüldü. Toz halindeki elementler 10 günde 4.5 santimetre büyüklüğüne ulaşırken ağırlığı da 75 grama çıktı. Deneyin son aşamasında; 75 grama ulaşan kristal, 9 kilogramlık ağırlığa monte edilerek manyetik bir ortama konuldu. Süper bir iletken haline gelen kristali taşıyan ağırlık havada asılı kaldı. Daha sonra hızı saatte 586 kilometreye ulaşan manyetik raylı trenin 2 metrelik prototipi yapıldı. Trenin tabanına kristal kütle yerleştirildi ve raylara konuldu. Hareket ettirilen tren sıfır sürtünmeyle 2 santimetre yüksekten gitmeyi başardı.
Sıvı azot ile çalışan proje ; azot endüstriyel anlamda ve büyük miktarlarda sıvılaştırılmış havadan destilasyon yoluyla üretilir ve LN2 şeklinde tanımlanırsa da doğru yazılış şekli N2(l) dir. Dondurucu bir sıvı olup canlı dokuyla temas etmesi halinde ani donmaya neden olur. Ortam sıcaklığından uygun şekilde izole edilmesi durumunda, basınç uygulaması gerektirmeyen bir azot gazı kaynağı oluşturur. Suyun donma noktasının çok altındaki sıcaklıklarda kalabilme özelliği (77 K, -196°C veya -320°F), sıvı azotun çok değişik alanlarda kullanımını mümkün kılar.