Beyza KARAHAN
Özel Derya Öncü Ortaokulu
Türkçe Öğretmeni
Derya Öncü Eğitim Kurumları öğrencilerin ilgileri doğrultusunda yeteneklerini ortaya çıkarmak, bu yeteneklerden güç alarak akademik çalışmalar yapma hedefiyle yoluna devam etmektedir. Bu yolda yürürken kulüp faaliyetleri bizlerin yolunu aydınlatan fener görevi görmektedir.
Tek başına formal eğitim/öğretim etkinlikleri öğrenciye sadece bilgi kazandıran bir çalışmadır. Günümüzde artık sadece bilgi sahibi olmanın tek başına bir anlamı yoktur. Bilgiyi bir güç ve fayda olarak da kullanmak gerekir. Bilgiyi kullanma, öğrencinin ilgi ve yeteneğine göre değişmektedir. Eğitim/ öğretim faaliyetlerinin içine ilgi ve yetenek katıldığında öğrenci faaliyetlerden zevk almaya başlamakta, yaptığı iş ve organizasyonlara zevk, estetik katabilmektedir. Kulüp faaliyetleri ile öğrencilerin sorumluk, sabır, üretime katkı sağlama, grupla hareket etme yetenekleri gelişmektedir. Gelişen bu yetenekler öğretim faaliyetlerine akademik başarı olarak katkı sağlamaktadır. Kulüp faaliyetlerinde sınırsızca hayal gücünü kullanma fırsatı yakalayan öğrenciler daha mutlu, daha yaratıcı, özgüvenleri yüksek bireyler haline gelmektedir. Bu sebeple, çocuklarımızın gelişiminde kulüp etkinlikleri, formal eğitim çalışmaları kadar önemli ve dikkat çekicidir. Bu tür etkinliklerimiz, çocukları ders içinde öğrendiklerini göz önünde bulundurma, bunları günlük yaşam ilişkilerine aktararak kolaylaştırmayı sağlamaktadır.
Türkçe Sosyal Zümresinin yönettiği kulüp çalışmaları programlı, planlı ve sistemli bir şekilde yapılır. Kulüp çalışmaları ders içi etkinliklerle ortak olarak uygulanır ve eğitim-öğretimin başarısını arttırır. Kulüplerimiz çocuklarımızın bilişsel ve duyuşsal becerilerini kullanmaya yönelik olarak düzenlenmiştir. Çocuklarımıza farklı bir deneyimler yaşatmak amacıyla her yıl yenilenen, onların yeteneklerini merkeze alan etkinlikler hazırlanır.
Planlana amaçlar doğrultusunda Türkçe Sosyal Zümresi bu yıl Takı Tasarım ve Quilling kulüplerinde öğrencilere eğitim vermiştir. Yetenekli öğretmenlerimizin elinde, öğrencilerimiz zevk-i selim kavramının farkına varmışlardır. Her iki kulüpte de öğrenciler karşılaştıkları materyale estetik gözüyle bakmak, estetik kaygısıyla üretmek amacına yönelmişlerdir. Takı Tasarım ve Quilling çalışmamız çocuklarımızın hayal dünyalarının kapılarını aralayan ve hayalin sonunun gelmeyeceğini fark ettiren faaliyetler yapmışlardır.
Quilling; rengârenk kâğıtları özel aparatıyla birlikte kıvırarak oluşturulan ve çocuklarımızın hayal güçlerine dayanarak oluşan nesnelerin canlandırıldığı bir sanattır. Bu sanat, dünyada her geçen gün daha da popüler hale gelip Türkiye'de de yeni bilinen ve çok ilgi gören bir el sanatıdır. Takı kulübümüzün içeriği ise; takının bizim için bir ziynet eşyasından öte anlamı olduğunu fark ettirmektir. Özel yapılan takılarımız çocuklarımızın yaşam içindeki tarzları, karakterleri ve davranışlarını bizlere işaret eder ve onları tanıyabilmemize de kolaylık sağlar.
Her iki kulüp çalışmasında da estetik ön plana çıkarılarak üretim yapmak esastır. Ürünler ortaya çıkarılırken imkanlar dahilinde atık malzemelerin kullanılmasına gayret edilir. Böylece çevre bilincinin oluşumuna da katkı sağlanır.
Öğrencilerimiz yıl boyunca yaptıkları eserleri güzel bir sergiyle ziyaretçilere sundular. Her eser ziyaretçilerden tam not aldı. Eserlerini sergileyen ve bunlar hakkında ziyaretçilere bilgi veren öğrencilerimizin öz güvenlerini görmek biz öğretmenler için en büyük mutluluk kaynağı oldu.
Öğrencilerimizin hayal dünyalarının canlı kalması, ellerinin üretken olması, zevk sahibi bireyler haline gelmeleri en büyük temennimiz.