Türk Edebiyatı dersinde öğrencilerimize Türk ve Dünya Edebiyatının seçkin eserleri okutularak, onlara edebiyatın kültürel yönü tanıtılır ve bu kültürlerden yararlanarak, öğrencilerimizin estetik yönden geliştirilmeleri hedeflenir.
Dil ve Anlatım ile Türk Edebiyatı dersinin amacı, edebiyat kültürünü geliştirmek, ana dilinde olgunluğa ulaşmak, dilin inceliklerinin farkına varmak, ayırt edici düşünmeyi öğrenip, duygu ve düşüncelerini en güzel biçimde aktarabilmektir. Dil ve Anlatım derslerinde öğrencilerimizin kendi birikimleri ile oluşturdukları metinler incelenmekte, uygun olanları her dönem sonunda Karalama Defteri adlı dergimizde yayınlanmaktadır.
Okulumuzda "Dil ve Anlatım" ve "Türk Edebiyatı" dersleri birbirinden bağımsız değildir. Öğrencilerimiz; Dil ve Anlatım, Türk Edebiyatı derslerinde, anlama ve anladığını doğru ifade etme becerisi kazanırlar. Bir kültür birikimi oluşturarak geçmiş ve gelecek arasındaki bağın insan ve toplum üzerindeki etkilerini kavrarlar.
Anadilini doğru kullanan, kültürünü özümsemiş, dünya kültürünü yakından tanıyan, farklı; okuma ve sistemli düşünme alışkanlığı kazanmış bireyler yetiştirmenin yanı sıra öğretmenlerimiz;
• Hoşgörülü, yurt ve dünya meseleleri karşısında düşünce üretebilen, eleştiri yapabilen ve bunları ifade edebilen vatandaşlar yetiştirir,
• Dilin, hayatımızdaki yerini iyice belirterek anadilin eğitim ve öğretimdeki yerini kavratır,
• Okumanın vazgeçilmez bir ihtiyaç olduğunu benimseterek, okuma zevk ve alışkanlığı kazandırır;
• Yazarken ve konuşurken Türkçenin imlâsına, telâffuzuna ve estetik inceliklerine özen gösterilmesinin gereği benimsetilerek bunların yaygınlaştırılmasını sağlar,
• Anadilini doğru kullanan, kültürünü iyi bilen, dünya kültürünü tanıyan, farklılığa saygı duyan; okuma ve sistemli düşünme alışkanlığı kazanmış bireyler yetiştirir,
• Bütün düzeylerde, "yazım noktalama" ve "anlatım bozuklukları" "dil bilgisi esasları" konularını metin içinde öğretir.
• Eser merkezli olarak çözümlemelere sentezlere ve özgün yorumlara ulaşır,
• Türk edebiyatının dünü ve bugünü ile dünya edebiyatı içerisindeki yerinin öneminin kıvranılmasına imkân ve zemin hazırlar,
• Türkçe öğretimi ve eğitimi yoluyla öğrencilere diğer alanlarda da sağlam, dengeli, özgür ve sitemli düşünme alışkanlığı; araştırma, tartışma, değerlendirme, yorumlama, sentez gücü kazandırır,
• Sınıf ve yaş seviyelerine göre dinleme, okuma ve yazma faaliyetleri sırasında Türk dilinin bütün özelliklerini öğrenme, kullanma ve bu yolla bilgi edinme, kavrama, analiz ve sentez yapabilme alışkanlığı kazandırır,
• Sözlü ve yazılı olarak metin inceleme ve yeni metinler meydana getirme etkinlikleri arasında kültürümüzün inanç, bilgi ve zevk inceliklerine ait birikimi tanıtır.
İçinde yaşadığımız çağdaki teknolojik gelişmelerle birlikte sözlü iletişimin azaldığı düşünüldüğünde; öğrencilerimizin sahip olduğumuz dili korumalarını ve onlara iletişim becerileri kazandırarak, etkili konuşmalarını sağlamak, en temel amacımızı oluşturmaktır. Bu bağlamda; Türkçeyi etkin ve doğru şekilde kullanan, okuduğunu anlayan ve anladığını ifade edebilen, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerisine sahip, ana dilini kurallarıyla kavrayabilen, Türk ve dünya edebiyatının seçkin eserlerini her yönüyle inceleyerek eserlere eleştirel bir gözle bakabilen, elde ettikleri birikimlerle bilimsel, yapıcı, yaratıcı ve özgün düşünceler üretebilen, kitap okuma, araştırma, etkili konuşabilme, tartışabilme beceri ve alışkanlıklarını kazanan, kendi yaratıcılık ve yeteneklerini algılayabilerek kendilerine güven duyan öğrenciler yetiştirmek metin ve öğrenci merkezli eğitim anlayışını güden Türk edebiyatı, dil ve anlatım derslerinin birincil amacıdır.
Edebiyat Bölümü Haberler