Bir Köy Daha Suya Kavuşuncaya Dek Okumaya Devam
Okulumuzda 13 yıldır devam eden Oku-Yorum projesine bu yıl farklılıklar ekleyerek devam ediyoruz.
Kitap okumanın çocuklara farkındalık kazandırması gerektiği başlığından yola çıkarak okuma kitap listemizin toplumsal olaylara ve ihtiyaçlara ışık tutacak kitaplardan oluşmasına dikkat ettik. Bu amaçla Linda Sue Park’ın kaleme aldığı Suya Kavuşuncaya Dek adlı kitabı listemize ekledik. Kitapla ilgili okuma etkinliğini Türkçe, Sosyal Bilgiler, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin ortak çalışması ile planladık. Bu etkinlik çalışması disiplinlerarası etkileşim için örnek bir çalışma oldu.
Güney Sudanlı Salva Dut’un bir mülteci olarak devam eden yaşamı, iki düşman kabile ve coğrafyada yaşanan su krizini çarpıcı bir anlatımla gözler önüne seren bir kitap Suya Kavuşuncaya Dek. 8.sınıfların okuma listesinde olan kitap, Türkçe öğretmenlerimiz eşliğinde farklı okuma teknikleri kullanılarak sınıf ortamında okundu. Kitabın değerlendirilmesi ise Sosyal Bilgiler öğretmenlerimizin rehberliğinde gerçekleştirildi. Bu değerlendirme aşamasında Afrika’da yaşanan iç savaş, batılı devletlerin sömürge faaliyetleri, temiz su kaynaklarının yetersizliği üzerine bilgi paylaşımı yapıldı. Kitaptaki hikayeden etkilenen ve bölge hakkında bilgi sahibi olan öğrencilerimiz, su sorunu yaşayan insanlar için bir çalışma yapmak istedi. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerimiz tam da kitapta gerçekleştiği gibi, temiz suya ihtiyacı olan bir köye su kuyusu açma projesini öğrencilerle birlikte hayata geçirdi.
Su kuyusu açma proje basamakları
1- Suya Kavuşuncaya Dek adlı kitap okundu. Türkçe, Sosyal Bilgiler ve Din Kültürü Ahlak Bilgisi derslerinde kitap değerlendirildi.
2- İHH başkan yardımcısı Reşat Başer 8. Sınıf öğrencilerini dünyada yaşanan temiz su krizi hakkında bilgilendirdi. Yapılabilecek çalışmalar hakkında öğrencilerimize fikir verdi.
3- İHH başkan yardımcısı Reşat Başer okulumuzun velilerine dünyada yaşanan temiz su krizi hakkında bir seminer verdi.
4- 8. Sınıf öğrencilerimiz hazırladıkları pankartlarla bütün sınıfları dolaştılar, konu hakkında arkadaşlarının bilinç düzeyini arttırdılar.
5- Su kuyusu açmak için gerekli olan masrafları karşılamak için veli-öğrenci katılımıyla bir gıda kermesi düzenlendi.
6- Kermesten toplanan gelir Deniz Feneri Derneğine Afrika’da belirlenen bir köyde su kuyusu açmak üzere teslim edildi. Su kuyusu açma faaliyeti başladı. Birkaç ay içinde nihayete erecek.
Disiplinlerarası etkileşim kazanımları
*Türkçe Dersi/ verimli bir şekilde okuma, okuduğunu anlama, anladığını ifade etme
*Sosyal Bilgiler Dersi/ Dünyada gerçekleşen olayları eleştirel açıdan değerlendirebilme
*Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi/ Yardımlaşma, Cömertlik
Kavramlar
Disiplinlerarası Etkileşim, Toplum Hizmeti, Farkındalık Oluşturma
Continue Reading until a Village Reaches Water
We continue to make a difference to the Read-Comment project which has been going on for 13 years in our school this year.
Based on the title that reading books should raise awareness of children, we have paid a close attention to our book lists and have tried to choose the ones that shed light on social events and needs. For this purpose, we have added the book ‘A long walk to water’ from Linda Su Park. The reading activities of the book have been planned out with the collaboration of some teachers from different departments including Turkish, Social Studies and Religious Culture and Ethics (Religion). This was an exemplary work of interdisciplinary interaction.
Salva Dut's life as a refugee in South Sudan has been depicted in Linda’s book showing the water crisis in two enemy tribes and geographies with a striking expression. The book, which is in the reading list of the 8th grade, was read in the classroom environment using different reading techniques in the presence of our Turkish teachers. The evaluation of the book was conducted under the guidance of our social studies teachers. During this evaluation, information was shared about the civil war in Africa, the colonial activities of the western states and the insufficiency of clean water resources. Our students who have been affected by the story in the book and have had knowledge about the region wanted to work for the people who have water problems. Therefore, teachers from Religion department initiated a project for opening a water well at a village in need of clean water just as it happened in the book.
Water Well Project Steps:
1- The book was read and evaluated in our school in the classes of Turkish, Social Studies and Religious Culture Ethics.
2 - IHH vice-president Reşat Başer informed 8th Grade students about the clean water crisis in the world. He gave some ideas to our students about the works that can be done.
3- Reşat Başer, Vice President of IHH, gave a seminar to the parents of our students about the clean water crisis in the world.
4- The 8th grade students went around all the classes with the banners they had prepared, and increased the awareness of their friends about the subject.
5- A food bazaar was organized with parent-student participation to cover the costs required to open the water well.
6- The revenue collected from charity bazaar was handed over to the Deniz Feneri Association to open a water well in a village in Africa and the process has already begun. Hopefully, it will come to an end within a few months.
Gains of Interdisciplinary Interaction (Collaboration):
Concepts:
Interdisciplinary Interaction, Community Service, Creating Awareness