Bir Köy Daha Suya Kavuşuncaya Dek Okumaya Devam

Bir Köy Daha Suya Kavuşuncaya Dek Okumaya Devam

Bir Köy Daha Suya Kavuşuncaya Dek Okumaya Devam

Okulumuzda 13 yıldır devam eden Oku-Yorum projesine bu yıl farklılıklar ekleyerek devam ediyoruz.

Kitap okumanın  çocuklara farkındalık kazandırması gerektiği başlığından  yola çıkarak okuma kitap listemizin toplumsal olaylara ve ihtiyaçlara ışık tutacak kitaplardan  oluşmasına dikkat ettik. Bu amaçla   Linda Sue Park’ın kaleme aldığı Suya Kavuşuncaya Dek adlı kitabı listemize ekledik. Kitapla ilgili okuma etkinliğini Türkçe, Sosyal Bilgiler, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin ortak çalışması ile planladık. Bu etkinlik çalışması disiplinlerarası etkileşim için örnek bir çalışma oldu.

Güney Sudanlı  Salva Dut’un bir mülteci olarak devam eden yaşamı, iki düşman kabile ve coğrafyada yaşanan su krizini çarpıcı bir anlatımla gözler önüne seren bir kitap Suya Kavuşuncaya Dek. 8.sınıfların okuma listesinde olan kitap, Türkçe öğretmenlerimiz eşliğinde farklı okuma teknikleri kullanılarak sınıf ortamında okundu. Kitabın değerlendirilmesi ise Sosyal Bilgiler öğretmenlerimizin rehberliğinde gerçekleştirildi. Bu değerlendirme aşamasında Afrika’da yaşanan iç savaş, batılı devletlerin sömürge faaliyetleri, temiz su kaynaklarının yetersizliği üzerine bilgi paylaşımı yapıldı. Kitaptaki hikayeden etkilenen ve bölge hakkında bilgi sahibi olan öğrencilerimiz, su sorunu yaşayan insanlar için bir çalışma yapmak istedi. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerimiz tam da kitapta gerçekleştiği gibi, temiz suya ihtiyacı olan bir köye su kuyusu açma projesini öğrencilerle  birlikte hayata geçirdi.

Su kuyusu açma proje basamakları

1-     Suya Kavuşuncaya Dek adlı kitap okundu. Türkçe, Sosyal Bilgiler ve Din Kültürü Ahlak Bilgisi derslerinde kitap değerlendirildi.

2-     İHH başkan yardımcısı Reşat Başer 8. Sınıf öğrencilerini dünyada yaşanan temiz su krizi hakkında bilgilendirdi. Yapılabilecek çalışmalar hakkında öğrencilerimize fikir verdi.

3-     İHH başkan yardımcısı Reşat Başer okulumuzun velilerine  dünyada yaşanan temiz su krizi hakkında bir seminer verdi.

4-     8. Sınıf öğrencilerimiz hazırladıkları pankartlarla bütün sınıfları dolaştılar, konu hakkında arkadaşlarının bilinç düzeyini arttırdılar.

5-     Su kuyusu açmak için gerekli olan masrafları karşılamak için veli-öğrenci katılımıyla bir gıda kermesi düzenlendi.

6-     Kermesten toplanan gelir Deniz Feneri Derneğine Afrika’da belirlenen bir köyde su kuyusu açmak üzere teslim edildi.  Su kuyusu açma faaliyeti başladı. Birkaç ay içinde nihayete erecek.

Disiplinlerarası etkileşim kazanımları

*Türkçe Dersi/ verimli bir şekilde okuma, okuduğunu anlama, anladığını ifade etme

*Sosyal Bilgiler Dersi/ Dünyada gerçekleşen olayları eleştirel açıdan değerlendirebilme

*Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi/ Yardımlaşma, Cömertlik

Kavramlar

Disiplinlerarası  Etkileşim, Toplum Hizmeti, Farkındalık Oluşturma

Continue Reading until a Village Reaches Water

We continue to make a difference to  the Read-Comment project which has been going on for 13 years in our school this year.

Based on the title that reading books should raise awareness of children, we have paid a close attention to our book lists and have tried to choose the ones that shed light on social events and needs. For this purpose, we have added the book ‘A long walk to water’ from Linda Su Park. The reading activities of the book have been planned out with the collaboration of some teachers from different departments including Turkish, Social Studies and Religious Culture and Ethics (Religion). This was an exemplary work of interdisciplinary interaction.

Salva Dut's life as a refugee in South Sudan has been depicted in Linda’s book showing the water crisis in two enemy tribes and geographies with a striking expression. The book, which is in the reading list of the 8th grade, was read in the classroom environment using different reading techniques in the presence of our Turkish teachers. The  evaluation of the book was conducted under the guidance of our social studies  teachers. During this evaluation, information was shared about the civil war in Africa, the colonial activities of the western states and the insufficiency of clean water resources. Our students who  have been affected by the story in the book and have had knowledge about the region wanted to  work for the people who have water problems. Therefore, teachers from Religion department initiated a project for opening a water well at a village in need of clean water just as it happened in the book.

Water Well Project Steps:

1- The book was read and evaluated in our school in the classes of Turkish, Social Studies and Religious Culture Ethics.

2 - IHH vice-president Reşat Başer informed 8th Grade students about the clean water crisis in the world. He gave some ideas to our students about the works that can be done.

3- Reşat Başer, Vice President of IHH, gave a seminar to the parents of our students about the clean water crisis in the world.

4- The 8th grade students went around all the classes with the banners they had prepared, and increased the awareness of their friends about the subject.

5- A food bazaar was organized with parent-student participation to cover the costs required to open the water well.

6- The revenue collected from charity bazaar was handed over to the Deniz Feneri Association to open a water well in a village in Africa and the process has already begun. Hopefully, it will come to an end within a few months.

Gains of Interdisciplinary Interaction (Collaboration):

  • In Turkish Course/ reading efficiently, reading comprehension, expressing understanding
  • In Social Studies Course/ To evaluate the events in the world from a critical point of view
  • In Religion Course/ Assistance, Generosity

Concepts:

Interdisciplinary Interaction, Community Service,  Creating  Awareness

su-kuyusu-2018-2
su-kuyusu-2018-1
su-kuyusu-2018-3
su-kuyusu-2018-5
su-kuyusu-2018-4
su-kuyusu-2018-6
su-kuyusu-2018-9
su-kuyusu-2018-10
su-kuyusu-2018-11
su-kuyusu-2018-7
su-kuyusu-2018-8
su-kuyusu-2018-12

haberler-duyurular2-365px

 

Masa Tenisi

 16 Ocak 2025 Perşembe

Üsküdar Derya Öncü Anadolu Lisesi geleneksel masa tenisi turnuvası tamamlandı. Çekişmeli...

Devamı

Hayata Öncü Bir Bakış

 16 Ocak 2025 Perşembe

Sizin gördüğünüz sadece bir gazete ama görünenin ardında kocaman bir ekip var. Durmadan...

Devamı

Dilimizin Zenginlikleri

 14 Ocak 2025 Salı

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Özel Derya Öncü ilkokulu Üsküdar Kampüsü...

Devamı

Spelling Bee Competition Highlights

 7 Ocak 2025 Salı

With the rise of the sun on that day, at our school, the best bees arose with unwavering...

Devamı

Manevi Gelişim Kampı

 7 Ocak 2025 Salı

Üsküdar Derya Öncü Anadolu Lisesi olarak 19-22 Aralık günleri arasında Bolu Sarot'ta 21...

Devamı

22. Geleneksel Şiir Dinletisi

 7 Ocak 2025 Salı

Hatıra küpü, devril, sen de ey hayal, gömül! Sonu gelmez visalin gayrından vazgeç, gönül!...

Devamı

Bursluluk Sınavı 2025

 26 Aralık 2024 Perşembe

Geleceğin Öncülerini Arıyoruz...
2025-2026 Eğitim Öğretim yılı KAYIT KABUL ve BURSLULUK SINAVI 8 Şubat 2025 Cumartesi günü saat 10:00 'da Üsküdar ve Çekmeköy kampüslerinde yapılacaktır.

Devamı

Milli mücadele kahramanlarımızı tanıyoruz

 25 Aralık 2024 Çarşamba

Çocuklarımıza milli mücadele ruhunu aşılamak ve minik yüreklerinde büyük zaferimizin gururunu yaşatabilmek adına yaptığımız etkinlikte Çekmeköy Derya Öncü İlkokulu 4. Sınıf öğrencilerimiz, milli mücadele kahramanlarımızın görünüşüne bürünerek, yansıttıkları şahsiyetin hayat hikayesini, milli mücadelede nasıl bir görev aldığını arkadaşlarına ve öğretmenlerine sunarak etkinliklerini tamamladılar.

Devamı

Narven Huzur Kampı

 25 Aralık 2024 Çarşamba

Çekmeköy Derya Öncü Anadolu Lisesi eğitim programının standardize edilmiş "Şahsiyet yetkinliği" alanına uygun olarak Narven termal tesislerinde "Huzur Kampı" düzenlenmiştir.
İçsel bir yolculuğa çıkan öğrenciler, rol modellerle bir araya gelerek günlük yaşamlarını nasıl zenginleştirebileceklerini keşfetti. Grup etkinlikleriyle ekip çalışmasının gücünü, bireysel etkinliklerle ise kendi potansiyellerini keşfettiler. Deneyimsel beceri atölyelerinde sorumluluk almayı ve başkalarının haklarını korumayı öğrenirken; sohbet ortamlarında yabancı dilde deneyim paylaşımı ve manevi motivasyon üzerine düşünme fırsatı yakaladılar.

Kampın sonunda, Gölcük Tabiat Parkı'nda düzenlenen disiplinler arası Coğrafya atölyesiyle akademik ve manevi kazanımları pekiştirdik. Öğrencilerimiz, doğanın kalbinde unutulmaz bir deneyim yaşadı!

Devamı

Gazze'de olanlar ve boykot isimli sahne gösterisi

 25 Aralık 2024 Çarşamba

Küçük kalplerine, büyük bir davayı sığdıran ve bunu en güzel şekilde gösteren öğrencilerimiz, senaryosundan, rejiye, kostümünden duyuru davetiyelerine kadar tamamen kendi çabalarıyla "Gazze'de olanlar ve boykot" konulu bir gösteri hazırladılar. Bizler izlerken hem duygulandık, hem de daha güzel bir dünyada, asil bir yaşama dair umutlarımızın yeşerdiğini hissettik. Çekmeköy Kampüsü 3. sınıf öğrencilerimizi, hazırladıkları Filistin konulu bu anlamlı gösteri için tebrik ediyoruz.

Devamı

3. sınıf öğrencileri Görsel Sanatlar sergisi

 25 Aralık 2024 Çarşamba

Çekmeköy Kampüsümüzde Kasım ayının sanatçısı olarak Paul Klee'yi seçtik! 3. Sınıf öğrencilerimiz, Klee'nin eşsiz tarzından esinlenerek hazırladıkları renkli ve soyut eserleriyle hayal güçlerini ortaya koydular. Sanatçının eserlerinden ilham alarak oluşturdukları bu özel sergiyi görmek ve keşfetmek için tüm velilerimizi sergimize davet ediyoruz. 🎨

Devamı

göz ve dil diseksiyonu

 25 Aralık 2024 Çarşamba

11. Sınıf öğrencilerimizle duyu organlarından göz ve dil diseksiyonu yaparak konuyu daha iyi kavradık✨

Devamı

Kardeş Elini Hiç Bırakmadık

 24 Aralık 2024 Salı

Derya Öncü Koleji Üsküdar kampüsümüzde düzenlediğimiz "Hayır Çarşısı"ndan elde...

Devamı

Sarıkamış'ta Zaman Buz Tutmuştu

 23 Aralık 2024 Pazartesi

Milletlerin hafızalarında bazı yer adları , âdeta mermere kazınmış gibidir. O yer adları...

Devamı

Mendil Kapma Yarışması

 13 Aralık 2024 Cuma

Üsküdar İlçesinde düzenlenen Geleneksel Çocuk Oyunları yarışmasında İlkokul minik karma...

Devamı