Bir Köy Daha Suya Kavuşuncaya Dek Okumaya Devam

Bir Köy Daha Suya Kavuşuncaya Dek Okumaya Devam

Bir Köy Daha Suya Kavuşuncaya Dek Okumaya Devam

Okulumuzda 13 yıldır devam eden Oku-Yorum projesine bu yıl farklılıklar ekleyerek devam ediyoruz.

Kitap okumanın  çocuklara farkındalık kazandırması gerektiği başlığından  yola çıkarak okuma kitap listemizin toplumsal olaylara ve ihtiyaçlara ışık tutacak kitaplardan  oluşmasına dikkat ettik. Bu amaçla   Linda Sue Park’ın kaleme aldığı Suya Kavuşuncaya Dek adlı kitabı listemize ekledik. Kitapla ilgili okuma etkinliğini Türkçe, Sosyal Bilgiler, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin ortak çalışması ile planladık. Bu etkinlik çalışması disiplinlerarası etkileşim için örnek bir çalışma oldu.

Güney Sudanlı  Salva Dut’un bir mülteci olarak devam eden yaşamı, iki düşman kabile ve coğrafyada yaşanan su krizini çarpıcı bir anlatımla gözler önüne seren bir kitap Suya Kavuşuncaya Dek. 8.sınıfların okuma listesinde olan kitap, Türkçe öğretmenlerimiz eşliğinde farklı okuma teknikleri kullanılarak sınıf ortamında okundu. Kitabın değerlendirilmesi ise Sosyal Bilgiler öğretmenlerimizin rehberliğinde gerçekleştirildi. Bu değerlendirme aşamasında Afrika’da yaşanan iç savaş, batılı devletlerin sömürge faaliyetleri, temiz su kaynaklarının yetersizliği üzerine bilgi paylaşımı yapıldı. Kitaptaki hikayeden etkilenen ve bölge hakkında bilgi sahibi olan öğrencilerimiz, su sorunu yaşayan insanlar için bir çalışma yapmak istedi. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerimiz tam da kitapta gerçekleştiği gibi, temiz suya ihtiyacı olan bir köye su kuyusu açma projesini öğrencilerle  birlikte hayata geçirdi.

Su kuyusu açma proje basamakları

1-     Suya Kavuşuncaya Dek adlı kitap okundu. Türkçe, Sosyal Bilgiler ve Din Kültürü Ahlak Bilgisi derslerinde kitap değerlendirildi.

2-     İHH başkan yardımcısı Reşat Başer 8. Sınıf öğrencilerini dünyada yaşanan temiz su krizi hakkında bilgilendirdi. Yapılabilecek çalışmalar hakkında öğrencilerimize fikir verdi.

3-     İHH başkan yardımcısı Reşat Başer okulumuzun velilerine  dünyada yaşanan temiz su krizi hakkında bir seminer verdi.

4-     8. Sınıf öğrencilerimiz hazırladıkları pankartlarla bütün sınıfları dolaştılar, konu hakkında arkadaşlarının bilinç düzeyini arttırdılar.

5-     Su kuyusu açmak için gerekli olan masrafları karşılamak için veli-öğrenci katılımıyla bir gıda kermesi düzenlendi.

6-     Kermesten toplanan gelir Deniz Feneri Derneğine Afrika’da belirlenen bir köyde su kuyusu açmak üzere teslim edildi.  Su kuyusu açma faaliyeti başladı. Birkaç ay içinde nihayete erecek.

Disiplinlerarası etkileşim kazanımları

*Türkçe Dersi/ verimli bir şekilde okuma, okuduğunu anlama, anladığını ifade etme

*Sosyal Bilgiler Dersi/ Dünyada gerçekleşen olayları eleştirel açıdan değerlendirebilme

*Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi/ Yardımlaşma, Cömertlik

Kavramlar

Disiplinlerarası  Etkileşim, Toplum Hizmeti, Farkındalık Oluşturma

Continue Reading until a Village Reaches Water

We continue to make a difference to  the Read-Comment project which has been going on for 13 years in our school this year.

Based on the title that reading books should raise awareness of children, we have paid a close attention to our book lists and have tried to choose the ones that shed light on social events and needs. For this purpose, we have added the book ‘A long walk to water’ from Linda Su Park. The reading activities of the book have been planned out with the collaboration of some teachers from different departments including Turkish, Social Studies and Religious Culture and Ethics (Religion). This was an exemplary work of interdisciplinary interaction.

Salva Dut's life as a refugee in South Sudan has been depicted in Linda’s book showing the water crisis in two enemy tribes and geographies with a striking expression. The book, which is in the reading list of the 8th grade, was read in the classroom environment using different reading techniques in the presence of our Turkish teachers. The  evaluation of the book was conducted under the guidance of our social studies  teachers. During this evaluation, information was shared about the civil war in Africa, the colonial activities of the western states and the insufficiency of clean water resources. Our students who  have been affected by the story in the book and have had knowledge about the region wanted to  work for the people who have water problems. Therefore, teachers from Religion department initiated a project for opening a water well at a village in need of clean water just as it happened in the book.

Water Well Project Steps:

1- The book was read and evaluated in our school in the classes of Turkish, Social Studies and Religious Culture Ethics.

2 - IHH vice-president Reşat Başer informed 8th Grade students about the clean water crisis in the world. He gave some ideas to our students about the works that can be done.

3- Reşat Başer, Vice President of IHH, gave a seminar to the parents of our students about the clean water crisis in the world.

4- The 8th grade students went around all the classes with the banners they had prepared, and increased the awareness of their friends about the subject.

5- A food bazaar was organized with parent-student participation to cover the costs required to open the water well.

6- The revenue collected from charity bazaar was handed over to the Deniz Feneri Association to open a water well in a village in Africa and the process has already begun. Hopefully, it will come to an end within a few months.

Gains of Interdisciplinary Interaction (Collaboration):

  • In Turkish Course/ reading efficiently, reading comprehension, expressing understanding
  • In Social Studies Course/ To evaluate the events in the world from a critical point of view
  • In Religion Course/ Assistance, Generosity

Concepts:

Interdisciplinary Interaction, Community Service,  Creating  Awareness

su-kuyusu-2018-2
su-kuyusu-2018-1
su-kuyusu-2018-3
su-kuyusu-2018-5
su-kuyusu-2018-4
su-kuyusu-2018-6
su-kuyusu-2018-9
su-kuyusu-2018-10
su-kuyusu-2018-11
su-kuyusu-2018-7
su-kuyusu-2018-8
su-kuyusu-2018-12

haberler-duyurular2-365px

 

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı

 24 Nisan 2019 Çarşamba

23 Nisan Ulusal Egemenlik Çocuk Bayramı'nı okulumuzda öğrencilerimizin çocuk olmanın mutluluğunu sonuna kadar...

Devamı

Bülbüller Gibi

 22 Nisan 2019 Pazartesi

Ortaokul ve İlkokul Müzik Kulüplerimizin hazırladığı "Bülbüller Gibi" isimli yıl sonu konserini onurlandırmanız bizleri mutlu edecektir.

Devamı

Şehir Üniversitesindeyiz

 22 Nisan 2019 Pazartesi

Araştırma ve eğitimde dünyaca tanınan, bölgesinin ve Türkiye'nin saygın üniversitelerinden biri olma...

Devamı

Başarı Dikkat İster

 22 Nisan 2019 Pazartesi

Öğrencilerinin her zaman donanımlı ve hedef sahibi olmasını isteyen okulumuz, sohbet halkasını genişleterek...

Devamı

Emirgan Yağmur Altında

 22 Nisan 2019 Pazartesi

İsmi, İranlı Emir Güne Han 'dan gelen Emirgan, XIX. yüzyılda Mısır Hidivi İsmail Paşa tarafından lalelerle

Devamı

Şehirden Doğaya

 22 Nisan 2019 Pazartesi

Eriyen karlar, şırıl şırıl akan dereler ve uyanan tabiat. Gençliği hatırlatan, insanı kıpır kıpır, enerjik hale getiren...

Devamı

Altı Şapkalı Düşünme

 18 Nisan 2019 Perşembe

Edward de Bono'nun Altı Şapkalı Düşünme Tekniğinin temelinde, düşüncelerimizi altı farklı bakışı...

Devamı

Abdest Almayı Öğrendik

 17 Nisan 2019 Çarşamba

Anaokulu öğrencilerimizle değerler eğitimi dersimizde abdest alma...

Devamı

Hayal Ve Estetikten Yola Çıkan İki Kulüp

 17 Nisan 2019 Çarşamba

Derya Öncü Eğitim Kurumları öğrencilerin ilgileri doğrultusunda yeteneklerini ortaya çıkarmak, bu yeteneklerden...

Devamı

Fıkra Canlandırma Yarışmasında Üsküdar 1.si Olduk

 17 Nisan 2019 Çarşamba

3. Sınıf öğrencilerimizin katılmış olduğu, finali Konya Akşehir'de yapılacak olan,Ulusal Nasrettin...

Devamı

Okumak En Güzel İşimiz

 16 Nisan 2019 Salı

Türkçe dersinde öğrenciler en sevdikleri kitabı belirleyerek kitabın kapağını çıktı olarak aldı. Kartonlara...

Devamı

Öğrenci Gözüyle Dünya Hali

 16 Nisan 2019 Salı

Lise öğrencilerimizden bir grubun talebi ve organizasyonuyla başlayan" Dünya Hali " seminer-sohbet dizisi...

Devamı

Derya Öncü Robotik Kulübü İTÜRO-2019 Olimpiyatlarında

 15 Nisan 2019 Pazartesi

Sene başında öğrencileri ile çizgi izleyen robot yapma çalışmalarına başlayan kulübümüz, İstanbul Teknik Üniversitesi...

Devamı

Ses Bilgisi Oyunu

 15 Nisan 2019 Pazartesi

Türkçe dersinde dil bilgisi konularını işlerken konuyu pekiştirmek ve öğrenirken eğlenmek amacıyla...

Devamı

Keyifli Okumalar

 15 Nisan 2019 Pazartesi

Türkçe derslerimizde uyguladığımız sesli okuma çalışmasının bir dersini anasınıfında işledik. 6. sınıf...

Devamı