6.Sınıflarda Tam Sayılar
Öncü ailesi olarak 6. Sınıf öğrencilerimizle tam sayılar ünitesine biraz hareketli başladık. Tam sayıları sayı doğrusunda gösterme konusunda alışılmışın dışında sayı doğrusu yerine tren rayını kullandık. Öğrenciler için sıkıcı görünen sayı doğrusu yerini onların söylemiyle "eğlenceli çuf çuf"a bıraktı. Böylelikle pozitif ve negatif yön kavramlarını zihinlerde daha kalıcı hale getirmiş olduk.
Tam sayılarda mutlak değer konusunu da kalıcı hale getirmek için çamaşır makinesi benzetmesini kullandık. Negatif sayılar bizler için kirli çamaşır, pozitif sayılar da temiz çamaşır oldu. Mutlak değer makinesine giren çamaşırlar temiz çıkar dedik. Amacımız matematikteki konuları günlük hayatla bağdaştırarak kalıcılığı en üst seviye çıkarmak. Matematik soyut kavramların çokça bulunduğu bir alan. Öncü ailesi olarak soyut kavramları somutlaştırarak öğrencilerin daha kolay anlayabileceği seviyeye indirgemek, başarıyı ise en üst düzeye çıkarmak için çalışıyoruz. Matematik öğrencilerimize, öğrencilerimiz ise bizlere emanet.