Bu yıl Derya Öncü Anadolu Lisesinde Hüner Okulu Projesi (HOP) kapsamında birçok öğrenci kulübü faaliyete geçti. Film Okumaları Atölyesi de bu kulüplerden biri olarak ikinci dönem etkinliklere başladı.
*Film Okumaları Atölyesi Neyi Hedefler?
Sinemanın sunduğu imkânlardan yararlanarak öğrencilerin eleştirel okuma/ düşünme becerisiyle birlikte estetik algısını geliştirmek öncelikli hedefimiz.
*İşleyiş nasıldır?
Öğrencilerin hazırbulunuşluklarını da göz önünde bulundurarak farklı dönem ve türlerden filmler belirliyoruz. Her hafta okulumuzun cep sinemasında toplanarak filmlerden bazı kesitler izleyip öne çıkan temaları tartışmaya açıyoruz. Atölye yürütücüsünün yönlendirmesiyle öğrencilerin bu temalar etrafında karakterleri, zamanın ve mekânın biçimlenişini, kurguyu irdeleyip yorumlamasını bekliyoruz.
* Atölyede Neler Yaptık / Yapacağız?
Son dönem atölyelerinden birkaç örnek vermek gerekirse Pan'ın Labirenti'nde "kahramanın sonsuz yolculuğu" ile masalların yetişkinlerin dünyasındaki yeri üzerine konuştuk. Arrival'da dil-zaman-medeniyet ilişkisi ile filmin arka planını oluşturan Sapir-Whorf hipotezini değerlendirdik. Macbeth'te tragedyalar üzerine konuşup Shakespeare'den bugüne değişen dili ve edebi uyarlamaların imkânı/ imkânsızlığı üzerine tartıştık. Captain Fantastic'te modern hayattan kaçış ile başka bir okul mümkün mü sorusuna yanıt aradık. Önümüzdeki süreçte de dünya sinemasının farklı örneklerini incelemeye devam edeceğiz.