Okul Gezileri Nasıl Düzenlenmeli

OKUL GEZİLERİ NASIL DÜZENLENMELİDİR ?

Fatma Gedik

Üsküdar Derya Öncü Ortaokulu Türkçe-Sosyal Zümre Başkanı

EĞİTİM-ÖĞRETİM-TOPLUM HİZMETİ AÇISINDAN
UYGULANMIŞ BİR GEZİ ÖRNEĞİ

13-14 Aralık 2017 tarihinde sosyal bilgiler öğretmenleri rehberliğinde Arkeoloji müzesi gezisi düzenlendi. Bu gezi planlanırken eğitim, öğretim, toplum hizmeti açısından verimli geçmesine ve hedef kazanımları öğrencilerin içselleştirmesinin sağlanmasına yönelik bir planlama yapıldı. Bu planlama yapılırken okulda uygulanacak bütün gezilere de örnek teşkil etmesi hedeflendi.

Gezi öncelikle öğrencilerle birlikte planlandı. Öğretim açısından hedef kazanımlar belirlendi. Bu kazanımların müfredattaki önemi üzerinde duruldu. Öğrencilerin müfredattaki kazanımlardan yola çıkarak, müzede nelere dikkat etmesi gerektiği ortaya çıkarıldı. Yapılan bu çalışmalardan sonra öğrencilere müze ve gezi hakkında geniş bir sunum yapıldı. Gezi boyunca nerede ne görmeleri gerektiğine yönelik öğrencilere “Gördün mü?” listesi verildi. Müze içerisinde kazanımlarla doğrudan bağlantılı eserler hakkında bulmaca/bilmece hazırlandı. Bunun hazırlanmasındaki amaç öğrencilerin müzede rehber olmadan dolaşmaların sağlamak ve her eseri bulmacanın bir parçası olarak kabul edip incelemelerini sağlamaktı.

Yapılan hazırlık çalışmalarından sonra gezi aşamasına geçildiğinde öğrencilerin bilinçli davranış sergiledikleri gözlemlenmiştir. Öğretmene ya da bir büyüğe ihtiyaç duymadan ellerindeki yönergelere uygun şekilde her objeye dikkat ettikleri, birbirlerine katkı sağladıkları izlenmiştir. Müze içindeki ziyaretçiler ve görevliler de öğrencilerimizin azimli çalışmaları hakkında bilgi almışlardır. Öğrenciler yönergelerin bütün maddelerini yerine getirmeden müzeden ayrılmak istememişlerdir.

Gezinin diğer ayağını toplum hizmeti çalışmalarına zaman ayrılması oluşturmuştur. 6. Sınıfların bu yılki toplum hizmeti ana başlığı “Yetim Kardeşim Projesi”dir. Bu projeye katkı sağlamak amacıyla İHH genel merkezi ziyaret edilmiştir. Dünyanın farklı bölgelerindeki yetimlere yapılan hizmetler konusunda öğrencilere bilgi verildi. Bunun ardından öğrenciler kendi küçük gruplarını oluşturarak, çalışmaya nasıl katkı sunabileceklerini tartışarak, yöntem belirlediler. Bu ortam manevi bir atmosferin oluşmasına katkı sağlamıştır.

Gezinin son bölümünü dış mekânda öğrencileri serbest bırakma oluşturmaktaydı. Küçük Çamlıca macera parkına götürülen öğrenciler burada gruplar oluşturarak oyunlar oynadılar. Kalan zamanlarını birlikte planlayarak aktivite yaptılar. Öğretmenler bu bölümde sadece gözlemci olarak yer aldılar.

Sonuç olarak, okul gezileri öğrencilerin farklı yönlerine hitap edecek şekilde düzenlenmelidir. Sadece eğitim- öğretim faaliyetine ya da sadece manevi atmosfere ya da eğlenceye dönük hazırlanan geziler bir müddet sonra amacından sapmaktadır. Bu durum gezide hedeflenen çıktıya ulaşmayı da engellemektedir.

Fatma Gedik
Üsküdar Derya Öncü Ortaokulu Türkçe-Sosyal Zümre Başkanı

okul-gezileri-nasil-duzenlenmeli-3
okul-gezileri-nasil-duzenlenmeli
okul-gezileri-nasil-duzenlenmeli-2

blog

ÖNCÜLERDEN YAZILAR

Hikayemizle Türkiye Üçüncüsüyüz

 27 Haziran 2018 Çarşamba

İlkbahar ayları bana gezileri hatırlatıyor. Tıpkı kuşlar, böcekler ve ağaçların mutluluktan toprağın üzerinde gezmesi gibi...

Devamı

Anaokulu Seçerken Nelere Dikkat Etmeli ?

 4 Şubat 2018 Pazar

Yapılan araştırmalara göre okul öncesi eğitim alan çocukların okula devam oranları ve akademik başarıları, okul öncesi eğitim...

Devamı

Teknolojinin Çocuklar Üzerindeki Etkileri

 14 Şubat 2018 Çarşamba

Teknoloji çok kısa bir sürede hayatımızın vazgeçilmezi oldu. Tabletler, bilgisayarlar, akıllı telefonlar yaşamımızda çok büyük bir rol alır...

Devamı

Her Dem Yeni, Yerli, Değerli…

 16 Şubat 2018 Cuma

Millî ve mânevî değerlerin bilincinde, köklerine sadık bir nesil yetiştirme sevdası ile yola çıktık...

Devamı

2-4 Yaş Dönemi ve İnatlaşma

 8 Şubat 2018 Perşembe

İnatçı, hareketli ve meraklıdır, sürekli etrafı karıştırır. Bu dönemde çocuk tüm dünyanın merkezinde olduğunu ve dolayısıyla...

Devamı

Okul Olgunluğu Nedir ?

 13 Şubat 2018 Salı

Okul olgunluğu; çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal anlamda ilkokulun gerekliliklerini karşılamaya hazır olmasıdır...

Devamı

Kabusumuz Fizik Olmamalı Artık !

 2 Mart 2018 Cuma

Bilindiği gibi fen bilimleri derslerinden biri olan fizik dersi, cansızlar dünyasına ait varlıkların ve olguların deneyler ve gözlemler...

Devamı

Okula Kısa Bir Mola 19 Ocak 2018

 19 Ocak 2018 Cuma

Yoğun ve hızlı geçen dönem ardından gelen yarıyıl tatili çocuklara dinlenmek, eğlenmek ve yeni döneme hazırlanmak için çok iyi bir fırsattır...

Devamı

E-Müfredat Zümre Oluşturma Kılavuzu

 6 Nisan 2018 Cuma

E-Müfredat zümre oluşturma aşamaları aşağıdadır...

Devamı

Birinci Sınıfa Başlayacak Çocukların Ebeveynlerine Öneriler

 13 Şubat 2018 Salı

Birinci sınıfa başlamak çocukların hayatında önemli dönüm noktalarından biridir. Çünkü önlerinde uzun bir yol var. Bu yolda iyi bir başlangıç yapan...

Devamı