YAZ TATİLİ NASIL DEĞERLENDİRİLMELİ?

Çocukların dört gözle beklediği yaz tatilini karşılarken; onların sevincine ortak olmakla birlikte, tatilin nasıl değerlendirilmesi gerektiği konusunda doğru yönlendirmelerde bulunmak çok önemli. Öncelikle çocukların zihnindeki “tatil”in anlamını belki güncellemek gerekecek. Tatil, boş geçirilen ve tembellik yapılan bir zaman dilimi olarak değil; eğlenme ile dinlenmenin de içinde olduğu, planlama ve organize etme konusunda daha çok insiyatif alabildiğimiz, sene içindeki zorunluluklardan uzaklaşıp daha serbest bir şekilde içini doldurabileceğimiz güzel bir zaman dilimi olarak görülmeli.

Tatile başlarken, öncelikle çocuğumuzla birlikte geçirilen seneyi genel hatlarıyla akademik ve sosyal açıdan değerlendirmeliyiz. Bu değerlendirme üzerinden, bir sonraki seneye dair amaçların ve hedeflerin belirlenmesiyle birlikte, tatil döneminde buna nasıl zemin hazırlanabileceği konuşulmalı ve planlanmalı. Yani, tatil dönemi için belirlenen hedefe uygun bir planlama ile, çok verimli bir tatil geçirme şansı oluşturulmalı. Bu sayede; hem çocuğumuza uygulamalı bir örneklik teşkil etme, hem de tatilini gerçekten verimli ve anlamlı geçirmesi için rehberlik etme gibi iki güzel sonuç elde edilecek.

Karşılıklı anlaşarak sınırlar, kurallar belirlenebilir. Örneğin, televizyon ve bilgisayar kullanımı gibi. Karşılıklı mutabakat sağlanmış bir karar olursa, bu sınırların belirlenmesi ve onlara uyulması süreci çatışmasız ve güzel geçecektir.

 

Çocuklarımızın bu süreçte edinmesini hedeflediğimiz kazanımları ise şu şekilde sıralayabiliriz: Geçmiş bir zamanı objektif bir şekilde değerlendirme becerisi, amaç ve hedef belirleme farkındalığı, planlama ve zaman yönetimi becerisi, kararlılık ve irade gücünü pekiştirme, aile ile ortak karar alabilme deneyimi.

Çocuklarımızı yönlendirebileceğimiz aktiviteler: Spor yapmak, dinlendirici sanatsal faaliyetlerde bulunmak, sevdikleri insanlarla birlikte eğlenceli vakit geçirmek, çimenlerde yuvarlanmak, ağaçlardan meyve toplamak, sevdiği türden kitaplar okumak, beyni geliştiren zeka ve strateji oyunları oynamak. REHBERLİK BİRİMİ